inside outside

de match tussen binnen en buiten? misschien is de overgang interessant , misschien het binnen plaatsen van de buitenwereld of andersom, de binnenwereld buiten plaatsen. Waarom voelen we ons thuis in ons huis, de woonkamer, keuken en slaapkamer. Waarom ruikt en voelt mijn eigen bed heerlijk als ik terugkom van vakantie? Dierlijk instinct of is het het interieur, interieur architectuur. En als thuis zo goed voelt, is ‘dat’ (wat?) dan wat ik buiten ook waardeer in de buitenruimte, publieke ruimte, plein, veld, straat, stoep, … ?

Wat is ‘dat’, als het al een juiste aanname is. Hoe kan ik dit testen? foto’s van binnen buiten laten zien en andersom? het geeft wel de ontspannen sfeer die ik zoek (diepgravend onderzoek met heldere licht zinnige conclusies, uitwerkingen, ontwerpen)

Zag Joris Laarman met een geweldig idee (uit 2004!) om tijdelijke ruimte te creëren in de straten van London. Een bewegend gordijn aan luchtballonen……..

 

Een Reactie op “inside outside

Geef een reactie

