ilab: mapping presentatie

volle bak in de CF alle docenten en studenten voor de eindpresentaties. Helaas te dicht op de tussenpresentatie van afgelopen maandag maar dat sommige echt helemaal niets hebben aangepast slaat nergens op.

Overal komen er wel een paar gemeenschappelijke thema’s naar voren zoals een plek van vertrouwen creëren en creativiteit vinden bij de randen van de mensen die je onderzoek.
Dit 1e komt bij mijzelf, Renate (mode) en Vincent (kappers) naar voren. het sociale aspect, het maken van een praatje, het vinden van gelijkgestemde zijn allemaal zaken in die in dezelfde richting wijzen maar binnen een andere sociale klasse, andere buurt v Rdam en een ander type winkel/plek.
De tweede overeenkomst is goed bij mij en Vincent te zien. Zijn kappers zijn wel hip of i.i.g. ‘anders’ maar het vernieuwde zit ‘m vooral in het randgebeuren. de kunst die er hangt (wie maakt het en wie koopt kunst in d kapperszaak?), het krantje dat uitgegeven wordt, het knippen dat op een popfestival wordt gedaan of het kleine muziekfeest dat in de winkel plaatsvindt. Er wordt een scene gecreëerd die gelijke interesses heeft. Deze indirecte winkelfunctie zie ik ook terug bij JOKA vechtsport en AHOY hengelsport. Het is hier absoluut niet zo dat bij elk bakje koffie dat wordt aangeboden, de ogen naar de portemonnee gaan om te kijken wanneer het wordt terugverdient.

Vincent kappers

Henk HIPHOPHUIS en Helderheid

Matthijs-Reinier Creatieve-initiatieven-in-de-buitenruimte

Henk, Orfeo en Coen (RAAF)

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s