iLab: Hengelsport en hifi

Als vervolg op winkeliersbezoek en de richting van de conclusie wilde ik bij 2 hengelsportwinkels langs. Bij zo’n hobbywinkel verwacht ik een sterke ‘community’. een grote sociale rol van de winkelier en zn personeel. fanatiekelingen die ook gewoon naar d shop komen om over vissen etc te praten.

Dit klopt maar beide wilde geen gesprek. 1e niet vanwege tijdgebrek (Dordtselaan). schitterende winkel met enorme sortering. hengels van 400, molen van 300, elec.minibootje om vissen mee op te sporen 1300 en een klein potje roze aasballetjes 10 Euro. en dan moet je nog stoeltje paraplu, tent, laarzen, broek, lokaas etcetc. Echt een snoepwinkel voor de fanaat (net als mijn bergsportwinkel Woerden). Maar geen tijd vanwege voorbereidingen beurs. De sociale rol en het praatje werden wel direct bevestigd.
Twee winkel, Pleinweg, is piepklein beetje shabby, echte liefhebber maar wilde niet. waarom zo ik t doen, wat heb ik r aan? Niks zeg ik dan want ik had al geen zin meer. over sociale rol was hij duidelijke: het lijkt hier soms net een koffieshop

Dan de Hifi winkel in (Pleinweg). het midden en hogere segment en dus ook een liefhebber die er komt en mogelijk met andere enthousiastelingen over geluid en apparatuur wil praten. wel interessant en leuk gesprek maar geen sterke sociale functie. ‘Wil ik ook niet, ze hebben allemaal een mening en als ik met een klant staat te praten geeft Pietje ongevraagd advies.’ Wordt wel een mooie plaat.

HOBO hifi

Mannendingen

Dobbertjes

Geef een reactie

