iLab: wasserij Feyenoord – sociale rol

Naar aanleiding v tussenpresentatie, conclusies, Reading Journal, feedback docent en partners een winkelier opgezocht waarvan ik verwacht dat ik mijn conclusies kan toetsen. Namelijk, de sociale rol van een winkel (zie joke vd zwaard).

Huiskamer gevoel gaat te ver, zeker in de witte steriele wasserij. De functie komt ook niet helemaal tot zijn recht al zijn de gewenste veranderingen die Dawd, neef vd eigenaar, noemt wel allemaal in het verlengde van die sociale rol: vending machine met drank en snacks, tafelvoetbalspel en een TV. Kortom, alles om het wachten te veraangenamen en een (reden voor een) praatje te maken.

Ik kan me goed voorstellen dat dit een ‘vertrouwde plek’ is zoals vd zwaard de copy corner beschrijft.

Wasserij Feijenoord – Dordtselaan

 

Geef een reactie

