Klein & Fijn

Vandaag bij de Gemeente en met AIR samen gezeten ihkv Klein & Fijn. Dit project vd gemeente moet er voor zorgen dat ong. 400 K&F spots in het centrum vd stad ingevuld worden. Dit om de stad ‘leesbaarder’ en af te maken, aldus tijdens de presentatie door Herzema Architecten verteld.
Tjibbe woont aan de Jacobussteeg en wil er graag een woning realiseren. Ik ken hem nav mijn project voor de Jacobustuin afgelopen lente.

Vanuit de gemeente leidt Ine Jans het project en met haar zaten we samen. We hadden iets meer van de gemeente verwacht mbt uitzoeken. We moeten zelf het archief in en naar Woonstad om ons idee ‘te verkopen’ . Je zou verwachten dat als de gemeente beleid maakt om de stad ‘leesbaarder’ te maken, zei ook meer actie ondernemen en het succes niet laten afhangen van onze overredingskracht. Maar schijnbaar is het toch niet zo. We gaan dus bij Woonstad langs, en contactpersoon blijkt Erik Hoeflaak te zijn die ik afgelopen lente ons plan heb gepresenteerd.

Met AIR, stagiair Maarten, hebben we aansluitend een gesprek voor presentatie van ons idee op de Facebook pagina, gekoppeld aan hun site www.plugrotterdam.nl Ik lever beeldmateriaal aan.

Het is een interessant project omdat het verder gaat met het project van afgelopen lente en ik hopelijk hier werkelijk een woning kan realiseren. Daarnaast is het ook interessant om de huidige ruimte nu een publieke ruimte is en Tjibbe een actieve burger is die het initiatief neemt om de stad ‘beter’ te maken. Beide aspecten, Openbare ruimte en ZeLF, zijn de onderwerpen voor mijn afstuderen en kan ik hier in een werkelijke case verder onderzoeken naast theorie.

Tegelbord Jacobusstraat

 

 

 

Geef een reactie

