Parasite Paradise

Met Martijn zitten praten over afstuderen. Hij liet een boekje zien waar hij zeker mee aan de slag wil. Thuis blijkt dat ik het 2 maanden geleden bij de bieb heb meegenomen maar nog niets mee heb gedaan. Parasite Paradise: pleidooi voor tijdelijke architectuur en flexibele stedenbouw(NAi Utgevers, 2003).

Parasite Paradise

Al weer bijna 10 jaar oud, maar het opent mijn ogen (alsof ik wereldvreemd ben). Niet zo zeer de 10tallen voorbeelden maar wel de omlijstende teksten. Waarom parasites, historische positionering, rol kunstenaar en architect, ontwikkeling van de stad, mobiele(re) mens, kortom allemaal zeer interessante onderwerpen die de Parasite in een bredere context plaatsen. Heerlijk en in eerste instantie ben ik helemaal blij en wil direct met een parasite aan de gang gaan. Zeker omdat het ‘van onder af’ kan, en met een bewoner die er ook nog eens behoefte aan heeft. Maar in tweede instantie verlamt het boek en vraag ik me weer af wat ik dan nog kan toevoegen. Het blijft wel een goed boek, zeker de tekst van Hans Ibelings.

Wat ga ik er mee doen?

PS: Wie t boek heeft en het wil verkopen, laat het me ff weten aub

Geef een reactie

