mapping weergave

vrijdag 5 okt iLab meeting met Reinaart Vanhoe.

Hij heeft mapping kaarten opgehangen als v.b. van hoe het onderzoek op een aantrekkelijke wijze grafisch kan worden weergegeven. ziet er goed uit. Tip is Jan Rothuizen (ik zoek ‘m op en hij blijkt zondag in Boijmans workshop te geven. Naartoe!).

Verder krijgen we 4 vragen, die we maandag zelfstandig gaan bespreken:

  1. Wat is een onderstroom?
  2. Wat is de Creatieve Industrie: wie bepaald wie er mee mag doen?
  3. Wat is Avant-garde, bestaat deze nog in deze tijd?
  4. Zichtbaarheid: besta je als je (on)zichtbaar bent?

We lopen het werk van iedereen even langs. Ik zie mijn probleem in te veel ideeën, te weinig actie en moeite om over de drempel te stappen om de interactie aan te gaan. Dit laatste bij ideeën als ‘Kapot’ (herstel van alle spullen aanbieden op plein), straatkrant aanbieden en schoenpoetsen (op bijv. Maashaven). Reinart vat goed samen wat ik eigenlijk wil, ‘verhalen vangen’. Maar niet te sociaal want van al die praatsessies en goedbedoelde integratie-projecten ben ik niet. Blijft dus bij de winkeliers.

Tip v Reinaart: Donkey institute of contemporary art

Tot slot stellen we voor, omdat grootste deel vd klas niet makkelijk de straat op gaat, zoekt en spreekt, het werk van 2 studenten in mini-vorm in teams uit te voeren. Het wordt Renate (kledingstyle Rdam Zuid) en mijn onderzoek.

Geef een reactie

