Bespreking AA

3e maal bespreking met wendy op d Skype, verder nog geen klasgenoten bijgesloten. te stil is te eenzaam is te weinig leren van anderen. feedback v harm op ‘opdracht’ van boris is goed. 3 fascinaties moesten er komen maar ik had te weinig voorbereid. het Ferrari en kunst. Oh, de vorm, het rood, nee het geluid. waarom, wanneer, hoe merk je t. Harm is enthousiast dat ik enthousiast vertel. Kunst omdat het kan verwonderen, met passie aan 1 ding werken. gevonden hebben wat je wil doen/vertellen. Enthousiasme harm is natuurlijk bewust omdat hij meer wil zien, ook echt in beelden, over wie ik ben, wat me beweegt. De stapel boeken bij AA1 was voor mij laten zien wie ik ben waar ik mee bezig ben maar de reactie hierop was niet positief. Mijn reactie op de afkeuring door de docenten was de gewenste (wordt achteraf gezegd, lekker makkelijk), namelijk harder lezen, achterhalen waar ik onderzoek wil doen, de straat op om te toetsen en vragen te stellen. Ik realiseer met maar al te goed dat veel lezen meer vragen oproept ipv antwoorden brengt. Het gevaar is eeuwig te zoeken naar een zekerheid die er niet is.

Verder over mijn iLab onderzoek, het onderzoeken als ‘fascinatie’ , of iig waar het verleden van consultancy en ontwerpen samenkomen. niets doen zonder reden, nut, relevantie. Niet als 100% autonome ontwerper, zeker en juist ook voor een klant, doelgroep of bestaande vraag.

Mijn huidige iLab onderzoek naar winkelpuien op Zuid en het gebruik van de stoep moet verder gaan en ik blijf proberen om dit ook in mijn AA te plaatsten. Kijk uit naar gesprek met Joke vd Zwaard hierover.

4/10: Hoe heb ik het kunnen vergeten!? Passie? Bergen natuurlijk. Het donker van de nacht, silhouet van de bergen, geur van kou en het knisperende geluid van stijgijzers op ijs. Daar kan misschien wel niets tegen op.

Mont Blanc, top

Mondrian, molen zonlicht (1908)

Plaats een reactie