2 keer interessant op TV: koffie en kleur

De Rekenkamer:
koffieshops. Gaat over het verdienmodel van de winkel: koffie kan goud zijn. Programma gaat ook over Interieur Architectuur, relatie tussen looproute en omzet, stoelen (Vitra Eames DSR, dus zonder armleuning) selecteert publiek. Niet de 50+ kies deze stoel want die vind de stoel oncomfortabel zitten (zij willen ouderwetse Van der Valk stoel) en kies niet voor deze shop. dat wil de winkelier ook want ouderen drinken maar 1 koffie en lezen veel. jongeren drinken 3 koffie, is omzet. Geurmachine bij de deur zorgt voor nog meer omzet. Koffie of broodjes geur. Op zich niet uniek, gebeurt in de supermarkt al heel lang. Alles voor de omzet.

PAVLOV:
Cynesthesie – kleur ‘zien’ bij letters, muziek, de dag, smaak: alles heeft een kleur, een hele specifieke kleur. vorm, kleur en klank horen bij elkaar. Kleur is voor deze mensen ook een herinnering, hou vast om dingen te onthouden. namen hebben ook een kleur, instrumenten ook. Alles heeft een kleur. Buba, Kiki testje op Kennislink

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s