Marlies Rohmer

Bijtoeval kwam ik Rohmer’s boek ‘Bouwen voor de next generation‘ tegen in de bieb en heb het eigenlijk meegenomen vanwege de vormgeving. Het kan een inspiratie zijn voor het weergeven van mijn eigen onderzoek. Ik dacht dat het over de stad ging maar het blijkt over kinderen en scholenbouw te gaan.  MAAR belangrijker, het blijkt dat Rohmer veel breder kijkt naar de wereld van de kinderen, zo ook naar hun huizen, buiten(speel)ruimten, scholen, hobby’s, ouders, onderlinge verhoudingen, etc. etc. Alles in relatie met elkaar. Hierbij komt ook de stoep aan bod. Met letterlijk aan de ene zijde het huis (privaat) en aan de andere kant de straat (publiek). De stoep als overgangsgebied of tussenplek. Het boek is daarin misschien een soort moderne uitgave van Jane Jacobs bestseller. Rohmer’s teksten en voorbeelden helpen me voor nu even verder met mijn onderzoek.

Het boek blijkt overal uitverkocht te zijn, maar via Marktplaats heeft iemand gereageerd op mijn zoekopdracht en hopelijk heb ik het binnenkort binnen. Het boek is gratis in Engelse versie van hun site te downloaden.

Geef een reactie

