1e gesprek Afstudeer Atelier

Gisterenavond 1e gesprek gehad met Harm en Boris over mijn afstuderen. Harm heeft het standaard 6stappen plannen voor een IA opdracht toegelicht en ik heb mijn ideeën gedeeld. Mijn uitleg over publieke ruimten, het grensvlak publiek/privaat, de veranderende rol van de ontwerper, de terug trekkende opdrachtgevers/gemeenten en het zelf initiatief van bewoners maakte mijn zoektocht duidelijk maar bracht me niet verder. Helaas helpen beide docenten niet met het aanbrengen van ideeën over deze onderwerpen of het definiëren van een probleem, uitdaging of kans. Ga zelf vooral opzoek was het credo, en daarvoor had ik niet naar de academie hoeven te komen. maar goed, ik ga door op de ingeslagen weg met mijn boeken en het iLab.

Vandaag met Hill gesproken over Praticum-vak. Mogelijk kan ik dit invullen met een zijstap van het iLab door een pand te betrekken in Rdam en daar het onderzoek in de publieke ruimte ‘live’ uit te gaan voeren. Ik moet duidelijk definiëren WAAROM zo’n soort project interessant is voor de woningcoöperatie (bijv. Vestia of Woonstad). Contact zoeken met Bob Smith (Galerie Putsebocht) en Marjan Teeuwen (open’gescheurde’ huizen)

Geef een reactie

