Kunststof schrijven

Als onderdeel van het Ontwerpvak, in mijn geval een boekenwinkel met verrijdbare boekkasten, heb ik kunststof afdekklepjes ontworpen. In opstand is hierop het boekengenre leesbaar.

Dit wil ik transparant zodat het niet te veel de aandacht op zich eist, maar het moet wel leesbaar zijn. mijn eerdere proefjes met brokjes kunststof en het schrijven in en met vloeibaar kunststof wil ik hier weer toepassen.

werkopstelling

ik heb dikke karton letters op het kunststof geplakt met dun dubbelzijdig tape. Ik hoop dat hierdoor de vloeibare kunsthars niet onder de letters loopt.

het aanbrengen gaat heel makkelijk omdat ik lang heb gewacht (ong. 10 min.)en de grootste vloeibaarheid is verdwenen. Het loopt dus niet mijn plaatje af. ik laat het 20 minuten drogen en breng dan kleine brokjes aan, tegelijker tijd vul ik nog wat op met vloeibare giethars.

Bij het weghalen van de letters blijkt de giethars helaas wel onder de letters te zijn gelopen. het is dus niet helemaal egaal schoon acrylglas waardoor de letter niet goed leesbaar zijn. Ik haal met tinner wat weg maar helemaal goed gaat het niet.

Het eindresultaat val wat tegen. Het ziet er goed uit, de transparantie is behouden maar het zal in de winkel niet werken. De letters vallen niet genoeg op en zijn dus niet leesbaar. Misschien met een klein beetje wit of grijs zal het wel leesbaar zijn (boekenkast is wit). het ziet er wel goed uit !

kunststof schrijven

Geef een reactie

