Beginnen 4 basisbewerkingen

Thuis met koper aan de slag heeft zijn beperkingen, wat kun je ermee doen?

1 Kerven: Blijkt dat ik het plaatmateriaal, voor mijn gevoel is het dunner als een drinkblikje (en dat is ong. 0,12 mm.), makkelijk met een stanleymes kan kerven. hierdoor kun je patronen aanbrengen, of schrijven. Oppassen dat ik er niet doorheen ga!

2 Snijden: Ook met het stanley mes kan ik vrij makkelijk recht en krom het koper snijden. moet wel veel kracht zetten!

3 Knippen: gaat eigenlijk veel makkelijker dan snijden maar kost wel m’n schaar. wordt bot. met knippen kan ik nog makkelijker ronde vormen uit het koper halen. Zie mij vogeltjes die in een schilderij zijn verwerkt. Wel gaat het koper ‘krullen’ wanneer je het snijdt. de kanten blijven dus niet vlak.

koperen vogels verwerkt in schilderii

opkrullen randen door knippen

4. Vouwen: het plaatje lijkt me zo dun dat ik er mee kan vouwen. Ook om voorwerpen heen terwijl de structuur van het ingepakte voorwerp goed zichtbaar blijft. Dit blijkt moeilijk te zijn. Ik krijg het niet goed glad en om de bochten en hoeken vouwt het dubbel (schelp)

Later probeer ik het bij een munt, sleutel, schroef, grote paperclip en haakje. Wanneer je niet te veel detailering wilt werkt het goed. Voor een mogelijke grote afbeelding kan dit dit wel een hele mooie wand of een mooi beeld worden

Geef een reactie

